1. Atenció integral. Com a organització formada per professionals de la salut, Assistència Sanitària segueix prestant serveis plens a les persones, perquè ara cobra ple sentit el jurament hipocràtic de prestar atenció a qui ho necessiti.
2. Adaptació. Un context canviant demana mesures especials per proporcionar la millor atenció, com ara un protocol específic amb atenció telefònica gratuïta Covid-19 obert a població assegurada o no, la flexibilització del pagament de rebuts, la reprogramació d’accions no estratègiques i el reforç comunicatiu, entre d’altres.
3. Equip humà. Tots els equips de l’organització són necessaris per fer front a la pandèmia i, per fer-ho amb la màxima seguretat, Assistència Sanitària es compromet a mantenir els llocs de treball sanitaris i personal administratiu, promou el teletreball i amplia la plantilla mèdica i d’infermeria. A més, s’adhereix al fons sectorial de 37 milions d’euros per protegir els sanitaris i desenvolupa un programa de col·laboració per al manteniment de les consultes mèdiques damnificades per la inactivitat.
4. Hospital de Barcelona. El centre de referència d’Assistència Sanitària incrementa la capacitat instal·lada i reorganitza la seva activitat: manté la cirurgia urgent i oncològica i suspèn tota la programada (inclosa l’ambulatòria). En col·laboració i coordinació amb les autoritats sanitàries, l’Hospital de Barcelona segueix les seves directrius i protocols actualitzats per a la prevenció i tractament de la Covid-19.
5. Col·laboració. Assistència Sanitària està en constant interlocució i cooperació amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i amb la resta d’autoritats sanitàries del país i s’erigeix com a mecanisme addicional per evitar el col·lapse dels recursos sanitaris públics.
6. Servei essencial. Controlada per una cooperativa de metges i metgesses, amb la seva vocació Assistència Sanitària assumeix la condició de servei bàsic de la societat i alhora, com a entitat asseguradora, actua com a amortidor de l’economia en un context variable.