Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Notícia

Cas d'èxit: l’atenció telefònica d'Assistència Sanitària durant la pandèmia

11/06/2020

Es va crear un dispositiu per orientar i resoldre dubtes a persones amb símptomes o que convivien amb persones afectades.

Des de l'inici de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, Assistència Sanitària va posar ràpidament a disposició de la població assegurada i la resta de la ciutadania un número de telèfon que oferia un servei de consulta gratuïta. El seu objectiu va ser orientar i resoldre dubtes a persones que presentaven símptomes o que convivien amb persones afectades, amb la voluntat d'ajudar a descongestionar el sistema de sanitat pública.

El número de telèfon va estar obert cada dia de la setmana, des del 19 de març fins al 8 de maig. Durant aquest període es van atendre més de 6.000 trucades, amb una mitjana de 500 al dia.

L'equip del servei telefònic va estar format per infermeres i metges de l'entitat, que van anar recomanant diferents serveis sanitaris a la població en funció de cada cas i segons uns criteris preestablerts.

El Dr. Jordi Jimeno, metge d'Assistència Sanitària i coordinador d'aquest dispositiu, valora que 'en tot moment s'ha garantit el nivell màxim de servei i de qualitat assistencial, des de l'inici de l'epidèmia fins al moment actual, amb uns nivells d'excel·lència difícils d'igualar en qualsevol altre lloc. Ens queda la seguretat i la tranquil·litat de saber que en el cas que hi hagi un repunt de contagis, ja sigui durant els propers mesos o durant l'hivern, tenim tot el múscul, tota la capacitat i tot el coneixement per respondre de la mateixa manera'.